joomla templates top joomla templates template joomla

Niemal 600 tys. Grudziądz zapłacił za swoje urodziny, same Gwiazdy „zgarnęły” niemal 500 tys. Darmowe były nie tylko koncerty, ale nawet przejażdżka meleksem

R.Ż/eSerwis.info; info: Urząd Miasta Grudziądz; fot: Agencje/eReporter24.pl włącz . Opublikowano w Grudziądz wiadomości

Niemal dwa miesiące trwało podliczenie wszystkich wydatków związanych z Jarmarkiem Spichrzowym i Łącznie Dniami Grudziądza. Nic dziwnego łącznie miasto wydało na ten cel niemal 600 tys. zł.

Jak poinformował nas Urząd Miejski w Grudziądzu udało się po dwóch miesiącach podliczyć łączny wydatek brutto całych Dni Grudziądza, których częścią był Jarmark Spichrzowy.

- Koszt Dni Grudziądza w tym Jarmarku Spichrzowego wyniósł 593 043,59 zł -

W tej kwocie znalazło się 30 otwartych i bezpłatnych koncertów, 20 warsztatów w Spichlerzu Kultury, Muzeum i na placu jarmarkowym, 16 animacji i pokazów, 4 wystawy, 38 stoisk handlowych, atrakcje dla dzieci.

- Gdyby przeliczyć te koszty na mieszkańca Grudziądza, to każdy zapłacił za imprezę średnio około 7 zł -

Największą część budżetu pochłonęły koszty samych koncertów, które odbyły się na scenie na Błoniach, na dziedzińcu Ratusza, na Rynku, w Marinie i na dziedzińcu Muzeum.

- Koszty koncertów w trakcie Dni Grudziądza wyniosły 484 003,62 zł brutto -

Sam Jarmark Spichrzowy przyniósł również wpływy, chociaż w porównani z wydatkami stanowiły one niewielką część pokrywającą wydatki związane z organizowaną imprezą.

 - Wpływy z Jarmarku wyniosły  48 366,60 zł, za wynajem powierzchni handlowych oraz sprzedaż w punkcie Informacji Turystycznej -

Koszt imprezy po odjęciu wpływów wyniósł więc jak łatwo obliczyć wyniosły ponad 540 tys. co jednak zdaniem Ratusza w dłużej perspektywie się opłaci i ma na celu promocję miasta, przyciągnięcie turystów.

- „Jarmark Spichrzowy  to nowy element organizowanych od lat Dni Grudziądza. Ma on na celu stworzenie marki imprezy, która będzie ściśle związana z Grudziądzem, a obok niesienia rozrywki mieszkańcom, ma być promocją Grudziądza w województwie kujawsko-pomorskim i na terenie Polski” - mówi Beata Adwent Rzecznik Prasowa Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

Jak zapewnia nas przedstawiciel Prezydenta:

 - „Inwestowanie w tego rodzaju imprezy jest zadaniem długofalowym, ale bez wątpienia przynoszącym miastu wymierne korzyści wizerunkowe, turystyczne i promocyjne.” -

Jak zapewnia rzecznik:

- „Miasto otrzymało wiele pozytywnych głosów nie tylko od grudziądzan, ale również od turystów, którzy uczestniczyli w pierwszej edycji Jarmarku Spichrzowego” -

Prace nad kolejną edycją Jarmarku już się rozpoczęły i władze mają nadzieję, że przyciągnie on jeszcze większą rzeszę turystów, nie podając jednak jak sytuacja się miała w tym roku i czy rzeczywiście wpłynęło tona ruch turystyczny, bo dla mieszkańców był to niewątpliwie czas pozytywnej rozrywki, która jednak miał swój wymiar finansowy.

Czy było warto wydać niemal 600 tys. zł? Czekamy na Państwa opinie.