joomla templates top joomla templates template joomla

"Ostatnie chwile, aby skorzystać z przejścia za 147 tys.przy Starostwie w Grudziądzu" - mówią przedstawiciele Nowoczesnej, którzy poinformowali, że będzie ono ponownie zlikwidowane

R.z/eGrudziadz.pl. fot/video Agencja/eReporter24; fot: google włącz . Opublikowano w Grudziądz wiadomości

Przedstawiciele Nowoczesnej zarzucają brak konsultacji w sprawie remontu sieci tramwajowej, a także remontu grudziądzkich ulic. Nie rozumieją też jak można było wydać ponad 147 tys. złotych na przejście dla pieszych, które zostanie za chwilę zlikwidowane.
 
 
W trakcie konferencji prasowej przedstawiciele grudziądzkiej Nowoczesnej odnieśli się do tematu przebudowy linii tramwajowej w Grudziądzu, inwestycji, której realizacja ma ruszyć za kilkanaście miesięcy.
 
- Sama inwestycja o wartości 125 mln zł. cieszy i są za jej realizacją, bardziej ich martwią konkretne rozwiązania -
 
 
Jedną z rzeczy, która podnoszono w trakcie konferencji prasowej jest likwidacja przejścia, na które miasto wydało przed chwilą ponad 100 tys. złotych. Mowa o przejściu dla pieszych przy Starostwie Powiatowym, które w trakcie remontu zostanie przeniesione zgodnie z projektem kilkadziesiąt metrów dalej. Michał Dzięcielewski i Kamil Heyka pytają o zasadność tego wydatku, w sytuacji, kiedy - jak mówią - miasto nie ma pieniędzy np. na Izbę Wytrzeźwień.
 
- „Radni głosując nad uchwałą, która zezwala na wydatkowanie 147 tys. na przywrócenie przejścia dla pieszych przy Starostwie Powiatowym, podejrzewał, że nie zostali poinformowani o tym, że za kilka, kilkanaście miesięcy to przejście zostanie zlikwidowane. Według projektu przejście ma być przesunięte kilkadziesiąt metrów i nie zostanie po nim ślad. To ostatnie miesiące aby skorzystać z tego przejścia dla pieszych” - mówił na konferencji Kamil Heyka.
 
 
Przedstawiciele Nowoczesnej zarzucili prezydentowi, również że obecne władze nie poddały konsultacji społecznej aktualnego projektu, którego realizacja lada chwila ma się rozpocząć.
 
- „Brak konsultacji społecznych projektów inwestycji, które są standardem w innych miastach, powoduje, że pojawiają się w nich złe rozwiązania, błędy i kontrowersje. W przedstawionym w przetargu projekcie nie zgadzamy się z wieloma rozwiązaniami, które zupełnie nie przystają na wyzwań współczesności. Nie znajdujemy uzasadnienia dla wycięcia kilkudziesięciu drzew, zabetonowania al. 23 Stycznia poprzez budowę 3 pasów ruchu, budowę znacznej ilości zatok autobusowych zamiast dotychczasowej zieleni, brak przystanków wiedeńskich na ul. Chełmińskiej, niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów rozwiązania, jak przejście i przejazd rowerowy przez 4 pasy na ul. Chełmińskiej bez świateł, drogi rowerowe nie zachowujące ciągłości” -
 
 
 
Jak mówił w trakcie konferencji prasowej Michał Dzięcielewski:
 
- Prezydent jeszcze jako kandydat na urząd Prezydenta Grudziądza sam domagał się w swoim programie, aby takie konsultacje były prowadzone -
 
Zdaniem działacze Nowoczesnej:
 
- Prezydent nie dotrzymuje wierności swoim przyrzeczeniom -
 
Jak dodał polityk Wydział Komunikacji Społecznej w Grudziądzu nie działa, nie było konsultacji w sprawie ul. Rapackiego, a także jak mówił również w przypadku ul. Sienkiewicza i Al. 23 Stycznia - co zdaniem Michała Dzięcielewskiego jest właśnie w gestii tego wydziału.
 
Polityków martwi również likwidacja terenów zielonych i drzew:
 
- „Nie znajdujemy uzasadnienia dla wycięcia kilkudziesięciu drzew, zabetonowania al. 23 Stycznia poprzez budowę 3 pasów ruchu, budowę znacznej ilości zatok autobusowych zamiast dotychczasowej zieleni, brak przystanków wiedeńskich na ul. Chełmińskiej, niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów rozwiązania, jak przejście i przejazd rowerowy przez 4 pasy na ul. Chełmińskiej bez świateł, drogi rowerowe nie zachowujące ciągłości” -
 
Politycy sami postanowili zorganizować konsultacje i w tym celu zbierają podpisy pod petycją skierowaną do Prezydenta.