joomla templates top joomla templates template joomla

Wyjątkowa „promocja”!. Szpital niemal kupił termometry warte 220 zł po 945 zł za sztukę. Straciłby na transakcji około 36 tys. zł. Dyrekcja anulowała zamówienie i zażądała wyjaśnień od pracowników

R.z/eGrudziadz.pl. video Agencja/eReporter24 włącz . Opublikowano w Grudziądz wiadomości


. Szpital niemal przepłacił 36 tys. za sprzęt wart w sklepie około 11 tys. Termometry do pomiaru temperatury u pacjentów miały być kupione po cenach znacząco przekraczających ich wartość rynkową. Podobny sprzęt kosztuje w markecie ponad 4-razy mniej. Umowę z dostawcą anulowano. Dyrekcja zażądała złożenia pisemnych wyjaśnień od pracowników składających zamówienie.
 
 
 
To miał być zakup 40 termometrów do pomiaru temperatury pacjentów w związku z postępującą epidemią koronawirusa i rosnącymi w związku z tym potrzebami sprzętowymi Szpitala. Gdyby nie to, że „życzliwa” podatnikowi osoba ujawniła dokument zakupu sprzętu, grudziądzka placówka zakupiłaby termometry warte około 220 zł za sztukę, bo tyle kosztuje taki sprzęt w markecie, po ponad czterokrotnie wyższej cenie, dokładnie po 945 zł od sztuki.
 
 
Cena była tak rażąco zawyżona, że na pierwszy rzut oka wrzucona w sieci informacja wydawała się zwykłym fake newsem, jakich wiele krąży w intenecie. 
 
- W grę wchodził również nagły wzrost cen sprzętu ze względu na panującą pandemię, okazało się jednak, że ceny w marketach nie drgnęły -
 
Dokument okazał się autentyczny, a transakcja niemal doszła do skutku, gdyby nie ostateczne anulowanie zamówienia przez dyrekcję Szpitala, do której dotarły wspomniane informacje.
 
 
Dyrekcja Szpitala po sprawdzeniu dokumentacji księgowej wydała w tej sprawie oświadczenie.

- „Szanowni Państwo informujemy, że Dyrektor Szpitala po uzyskaniu informacji dotyczącej dokonania zamówienia termometrów dla naszego Szpitala po cenie znacząco przekraczającej wartość rynkową dla danego sprzętu wydał polecenie anulowania zamówienia i dokonania zwrotu w/w termometrów do sprzedawcy” - czytamy w oświadczeniu wydanym przez Szpital. 
 
Dyrekcja wystąpiła również do osób odpowiedzialnych za niedoszłe zakupy z prośbą o wyjaśnienie rażącej różnicy cen.

- „ Maciej Hoppe zażądał także złożenia pisemnych wyjaśnień przez osoby odpowiedzialne za zakup sprzętu medycznego w naszej placówce” - czytamy w dalszej części oświadczenia.
 
 
Czy sprawie zostanie nadany dalszy bieg? Jak informuje dyrekcja uzależnione jest to od wyjaśnień uzyskanych od odpowiedzialnych za całej zajście pracowników Szpitala.
 
- Dalsze decyzje podjęte przez Dyrektora w tej sprawie uzależnione będą od w/w wyjaśnień złożonych przez pracowników” - czytamy w oświadczeniu.
 
O dalszych losach tego "promocyjnego" zakupu będziemy informować.