– Pierwszy z czterech nowych, niskopodłogowych, klimatyzowanych tramwajów już w czerwcu wyjedzie na trasę w Grudziądzu – zapowiada Anna Majchrzak-Poniewierka, dyrektor wydziału komunikacji miejskiej.
Anna Majchrzak-Poniewierka, dyrektor wydziału komunikacji miejskiej: – Takim tramwajem już wkrótce pojedziemy w Grudziądzu!
– Są w nim trzy biletomaty, nowoczesny monitoring i system informacji pasażerskiej.Będą to tramwaje Moderus Beta, trójczłonowe. Ich konstrukcja jest dostosowana do grudziądzkich torów. – Tak nowoczesnych tramwajów, całkowicie nowych nie mamy, Grudziądz takich dotąd nie kupował – informuje Anna Majchrzak-Poniewierka.
– Pasażerowie na pewno odczują komfort jazdy. Nowe tramwaje Moderusy Beta, które do nas trafią, są trójczłonowe. Niskopodłogowa jest część środkowa. Będzie w nich wydzielone miejsce dla wózków. Powiększenie taboru oznacza, że trzeba stopniowo wycofywać stare tramwaje. Niedawno Miejski Zakład Komunikacji wycofał z użycia tramwaj typu Constal. Z kolei te długie, niemieckie GT8 pozostaną, będą nadal jeździły.
Cztery tramwaje Moderus Beta dostarczy firma Modertrans Poznań, z którą Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza, podpisał umowę nie tylko na zakup składów tramwajowych, ale także dźwigu do wkolejenia na tory oraz specjalistycznego wyposażenie dla zajezdni, m.in. kompletu wózków technologicznych.
– Tramwaje Moderus Beta są wyposażone w nowoczesne systemy, ale mają zarazem klasyczną konstrukcję, prostą w obsłudze dla zaplecza technicznego – wyjaśnia Piotr Pawlak, wiceprezes zarządu Modertrans Poznań. – Cieszymy się, że to my wygraliśmy w Grudziądzu przetarg i nasze tramwaje będą jeździły w mieście z ponad 100-letnią tradycją komunikacji tramwajowej.
Zakup czterech nowych tramwajów to część zadania „Przebudowa infrastruktury tramwajowej dla potrzeb transportu publicznego w Grudziądzu”. Współfinansuje je Unia Europejska, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Umowa opiewa na 23 324 250 zł. i obejmuje także szkolenia motorniczych i pracowników technicznych.
Maryla Rzeszut