– Ukazało się właściwe rozporządzenie określające m.in. wzór wniosku o dodatek węglowy, stąd też proces jest już całkowicie realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie – informuje Karol Piernicki, rzecznik prezydenta Grudziądza.
Pracownicy MOPR-u będą zajmować się obsługą mieszkańców, którzy złożą wniosek o dofinansowanie w ramach dodatku węglowego.
Komu ten dodatek przysługuje?
Zgodnie z ustawą dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Dodatek węglowy jest świadczeniem jednorazowym, przysługującym wyłącznie w 2022 roku, przyznawanym na wniosek osoby zainteresowanej.
Wnioski można składać elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP, pocztą oraz ewentualnie w formie papierowej w Dziale Dodatków Mieszkaniowych (parter pokój 10, 11, 12 ) w godz. od godz. 8.00 do 15.00.
Papierowe druki wniosków dostępne są:
- w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego przy ul. Ratuszowej 1 oraz przy ul. Mickiewicza 28/30
- w Miejskim Punkcie Informacyjnym w Centrum Handlowym Alfa przy ul. Chełmińskiej 4
Termin składania wniosków upłynie 30 listopada 2022 r.
W celu sprawnej wypłaty świadczeń MOPR prosi o podawanie we wnioskach numeru konta, na który ma zostać przelany dodatek węglowy.
O naborze wniosków i możliwości pobrania wzoru wniosku Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu będzie informować na swojej stronie internetowej. Wszystkie szczegółowe informacje na bieżąco będą na tej stronie aktualizowane.
Strona internetowa: www.mopr.grudziadz.pl
(marz)