Dziś w grudziądzkim Ratuszu gościł poseł Paweł Olszewski. 6 lipca (środa) zbierze się sejmowa komisja infrastruktury na temat przebiegu budowanej trasy ekspresowej S5. Władze Grudziądza walczą o to, by wariant północny (z budową mostu) został dokładnie przeanalizowany, na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drążenie tematu przez władze Grudziądza ma sens i przynosi rezultaty. Zwołanie komisji infrastruktury miało nastąpić nie tak szybko, po wakacjach. Jednak poseł Robert Kwiatkowski (Polska Partia Socjalistyczna) postarał się, by sprawą przebiegu S5 członkowie komisji infrastruktury zajęli się w tę środę, 6 lipca. Dzisiejsza obecność w Grudziądzu posła Pawła Olszewskiego (PO, klub parlamentarny Koalicja Obywatelska) wzmacnia pozycję władz Grudziądza. Paweł Olszewski jest bardzo odpowiednią osobą do zajęcia się tematem S5. W 2015 r był sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
– Zwołanie komisji odbyło się z inicjatywy posła Roberta Kwiatkowskiego, któremu jeszcze raz serdecznie dziękuję za podjęte działania. Jako miasto cały czas czynimy starania, aby przywrócić do analizy tzw. wariant północny, który z punktu widzenia Grudziądza jest najbardziej korzystny – mówi Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza. – Głównie dlatego, że zakłada on budowę nowego mostu w okolicach Grudziądza. Wariant ten niesie za sobą także niskie koszty społeczne. Chcemy, by inwestor dokonał jak najlepszego wyboru. Aby tak się stało, konieczna jest szczegółowa analiza jak największej liczby wariantów. Dziękuję za udział w dzisiejszym spotkaniu grudziądzkiemu posłowi Tomaszowi Szymańskiemu.
Poseł Robert Kwiatkowski zapowiadał, będąc 27 maja w Grudziądzu, że w posiedzeniu komisji infrastruktury wezmą udział przedstawiciele władz Grudziądza. Nie obiecywał, że odpowiadający Grudziądzowi wariant trasy S5 zwycięży i zostanie przyjęty do realizacji. – Wariant północny, do którego przekonują władze Grudziądza, jest rzeczywiście korzystny, jako że uwzględnia budowę mostu na Wiśle. Co z tego, że inne warianty są tańsze, skoro nie przewidują mostu – argumentował. – Korzyści jakie dałoby przyjęcie wariantu północnego Grudziądzowi – miastu prawie 100-tysięcznemu, powinny być wzięte pod uwagę. A na pewno wariant ten absolutnie powinien być przeanalizowany, na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
(marz)